Kunnallisjärjestö

Kunnallisjärjestön uuden puheenjohtajan tervehdys

Vasemmistoliiton Kuopion kunnallisjärjestö valitsi lauantaina uudeksi puheenjohtajakseen 1.1.2023 alkaen Adam Al-Sawadin. Varapuheenjohtajana jatkaa Juha-Pekka Miettinen ja sihteerinä Sakari Laitinen. Onnea Adam, Juha-Pekka ja Sakari!

Adam Al-Sawad on 28-vuotias kaupunginvaltuutettu. Hän työskentelee yrittäjänä pelialalla.

Alla Adam Al-Sawadin mietteitä.

”Toivottavasti tapaamme pian politiikan ja aktivismin merkeissä!”

Adam Al-Sawad

Olen erittäin otettu kunniasta päästä Vasemmistoliiton Kuopion kunnallisjärjestön puheenjohtajaksi. Kuopiolla on pitkä ja rikas vasemmistolainen historia, ja olen kiitollinen päästessäni osaksi tätä historiaa.

Täytettävät kengät ovat suuret, sillä edellinen puheenjohtaja Heikki Korppi on ansiokas AY-aktiivi, joka on jo vuosikymmeniä puolustanut kuopiolaisten oikeuksia moninaisin keinoin.

Luotan kuitenkin, että Korpin ja muiden kunnallistoimikunnan jäsenten kanssa voimme tehdä Kuopion Vasemmistosta yhä paremman poliittisen kodin sitä etsiville kuopiolaisille. Minusta Vasemmistoliitto on poliittinen koti niille, jotka etsivät työväenpuoluetta – puoluetta, jolla on vahva talouspoliittinen pohja, usko kestävään hyvinvointijärjestelmään ja periksiantamattomiin ihmisoikeuksiin sekä luottamus tieteeseen.

Olen kunnanvaltuutettuna panostanut myös puolueiden väliseen yhteistyöhön, ja aion myös puheenjohtajana pyrkiä siihen, sillä tekemällä suuremmalla talkoovoimalla yhteistä hyvää kaupungille, hyötyvät kaikki siitä hyvästä enemmän.

Kiitos, ja toivottavasti tapaamme pian politiikan ja aktivismin merkeissä!

Adam Al-Sawad
Vasemmistoliiton Kuopion kunnallisjärjestön puheenjohtaja 1.1.2023 alkaen