kuntavaalit Liikunta

Kuopiossa olisi tilausta uudelle frisbeegolfradalle

Viimeisten vuosien aikana frisbeegolf lisännyt huimasti suosiotaan. On mukava nähdä, että laji kerää uusia ja innostuneita pelaajia mukaansa iästä riippumatta ja haastaa kaiken ikäiset liikkumaan luonnossa. Edullisena lajina frisbeegolf sopii kaikenkokoisille lompakoille.

Kuopiossa on profiililtaan erilaiset Peikkometsän, Huuhanmetsän ja Puijon radat, ja niille kaikille löytyy pelaajia runsain määrin. Puijon ja Huuhan radat ovat hyvin hoidettuja ja laadukkaita. Peikkometsä puolestaan vaatisi hieman kunnostusta, mutta on varmasti pienellä rahalla kuitenkin kuntoon laitettavissa. Tahko ja Atrain ovat hieman kauempana keskeiseltä Kuopio-alueelta, mutta kyllä harrastajat ovat näillekin hienoille radoille löytäneet.

Myös lajin edustaja maailman huipulta ovat pelanneet Kuopiossa, ja lajin huipulle on Kuopiosta edetty.

Kuopion kokoiseen kaupunkiin mahtuisi lisääkin täysipitkiä ratoja, ja investointina tällainen ei varmaan talouttamme kaataisi. Investointi yhdessä jonkun urheiluseuran kanssa toisi myös myönteistä näkyvyyttä kaupunkiimme.

Veijo Kukkonen
kuntavaaliehdokas (vas.)